יום רביעי, 12 בפברואר 2014

תה עם אניס וקינמון

יום שישי בצהריים, אנחנו נוסעות למודיעין. יוצאות מהאוטו, מרימות את הראש ומצביעות על מרפסת של בית. ניחשנו (וצדקנו). מטפסות לדירה, עומדות מול הדלת ולא מצליחות לצלצל בפעמון, הדלת - כזאת יפה - מצליחות למלמל לעצמנו שאם הדלת כל כך יפה, מעניין מה קורה בפנים...

מטבח # 5 - המטבח של ויוי


הכניסה לבית היא חלל אחד גדול הכולל את המטבח והסלון, חלון ענק משמאל ממנו נשקף נוף מדהים, מכניס אור יום שמיד עושה שמח בלב. ויוי, אישה יפה עם עיניים בצבע ים, מכינה לנו תה, ופורסת לנו חתיכה(ענקית !) מהעוגה שאפתה. ויוי אוהבת לאפות עוגות, מושקעות כמו שרואים בספרים, אותן היא מקשטת ומעצבת בדיוק מופלא. "גם יפה וגם אופה"(הייתי חייבת :-))


צילום: עדית ל "סבתא מרים-איסוף ומכירת פריטי וינטאג'"


העיניים מתרוצצות לכל עבר, כל פריט מקבל את מלוא תשומת הלב בבית. מהחלון נשקף נוף כל כך יפה שחבל לא לנצלו ולכן חיברו פלטת עץ לאדן החלון שמשמשת כדלפק, שני כיסאות גבוהים הוצבו בצמוד, ומיד נוצר בית הקפה הפרטי של הזוג ארפי. מקסים. כל דבר בבית הופך מסתם פריט, למשהו פונקציונאלי ושימושי.


צילום: עדית ל"סבתא מרים-איסוף ומכירת פריטי וינטאג'"


ארון ענק בעל דלת בצבע תכלת, הוא המזווה. כדי שלא יהפוך ל"סתם ארון" חוברו לו צירים מיוחדים ושלט לקישוט. בכלל, יש חיבה מיוחדת בבית לעץ ולברזל - על כל דלת בבית ידית שונה, שרשרת ישנה של אופניים נתלתה על דלת הכניסה, שולחן נגרים ישן הפך לשולחן סלוני ודלת עץ עתיקה הוסבה לשולחן פינת האוכל המשפחתי. 

צילום: עדית ל "סבתא מרים-איסוף ומכירת פריטי וינטאג'"

צילום: עדית ל"סבתא מרים-איסוף ומכירת פריטי וינטאג'"
במטבח ויוי מצליחה לשמור על סביבת עבודה מתוקתקת שתשאיר לה מקום לאפות ולבשל כרצונה.

צילום: עדית ל"סבתא מרים-איסוף ומכירת פריטי וינטאג'"



מהמטבח יש יציאה למרפסת קטנה. קשה שלא להציץ לשם, היא כל כך מזמינה. גם שם כל פרט מקבל את תשומת הלב המלאה מידיה המופלאות של ויוי שיודעת להציב כל פריט במקום הכי מתאים לו. שולחן עגול, כיסאות עץ מתקפלים צבועים בתכלת ומפה משובצת..מה עוד צריך? כל כך יפה !!

צילום: עדית ל"סבתא מרים-איסוף ומכירת פריטי וינטאג'"


ישבנו בסלון, חלק מהשולחן (זוכרים, שולחן נגרים) הוסב לאלבום משפחתי. תמונות בני המשפחה מונחים בתא לאורך השולחן ומעל יש זכוכית. כל כך מקורי. על הספה שלל כריות צבעוניות ובכלל, האווירה כל כך נעימה וביתית.

צילום: עדית ל "סבתא מרים-איסוף ומכירת פריטי וינטאג'"

ויוי ערכה לנו סיור גם בשאר חלקי הבית. עלינו לקומה השנייה שם חדרי השינה. גם פה, הכל כל כך יפה ומיוחד. בניית מיטות וארונות הם משהו מתבקש במשפחה. ויוי ומשה ארפי הם בעלי נגריה מקסימה בכפר רות הנקראת  Flea Market
השילוב בין הכישרון, היצירתיות ואהבת העיצוב, הופכים את ביתם לבעל אופי ייחודי התואם כל אחד ואחד מיושביו.
בשלב מסויים, ויוי הציעה לנו לנסוע לבקר בנגרייה וכמובן שהסכמנו.מקום קסום שמעבר היותו נגרייה, מוצבים בו פריטים יפים, עבודת יד, שניתן לרכוש. ממליצות בחום לבקר וכמובן להכיר זוג מקסים במיוחד.